tirsdag den 22. maj 2012

Hanumvva's historie




I Indien bliver piger fra fattige familier viet til gudinden Yellamma. Når pigerne kommer i purberteten, bliver de tvunget til prostitution i overensstemmelse med devadasi-traditionen.Hanumvva bor i en landsby i det sydlige Indien.


Hun er 13 år og hun er devadasi, det vil sige 'Guds tjenerinde'.
Hanumvvas største drøm er at blive gift, men det kommer aldrig til at ske. Da hun var 3 år, blev hun viet til hindugudinden Yellamma. Denne indvielse er en gammel hindupraksis, der engang ville have sikret hende en høj social status i samfundet, men nu har dømt hende til et liv som prostitueret i en alder af 13 år:

- ”Jeg ville bare dø – jeg planlagde, at kaste mig selv ned fra bordellets tag, men tanken om at efterlade min familie nødlidende stoppede mig”, siger hun.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar